penulis ini

My photo
batu pahat, johor, Malaysia
"aku boleh diumpamakan seperti melangkah membelah hujan panas.lusuh jiwa tedampar menadah harapan terakhir"

Monday, April 27, 2009

kau kena bahagia

"aku nak kau hidup baik-baik,hidup bahagia dan makan banyak-banyak..."

kalau kata-kata ni memang mampu buat aku berhenti dari menangis,memang sangat-sangat betul.mungkin aku je bodoh mengharap kepak tumbuh dibelakang aku tuk membolehkan aku terbang tinggi yang nyata itu semua hanya angan-angan...


kelmarin teringin sangat tuk aku post tulisan aku masa zaman kanak-kanak dulu tapi tetiba ada sesuatu yang membuat aku tersentak untuk terus mem'post' kan tulisan aku tu.mungkin lain kali,bila aku memang sangat mahu menghabiskan segalnya di depan tetingkap ne,melayari segala laman sesawang yang sangat-sangat menyenangkan hati..mungkin nanti aku post..


hari ini aku tak berapa penat kerja,patutnya tadi aku terus ke KL untuk hadir seminar tapi sebab tadi memang aku sangat-sangat malas nak ke KL jadinya macam-macam alasan aku beri pada boss aku..heheh..terlepas juga..


pointnya aku malas ke KL sebab pergi bertiga dengan officemate aku,tu aku x kesah la lagi,tetiba ada sorang mamat ne bleh plak je ckap "kalau awak nak pergi nanti naik keta saya jea,keta saya keta VIVA"


adehhh..ada aku heran dia naik keta apa ke?terus-terus nak menceritakan segala 'kekayaan'nya kat situ-situ gak...perghhh..memang panas nak tegok orang macamne...tuk menutup mulut 'busuk' dia..terus aku cakap...
"maaf la,saya hari-hari datang office naik bas smpai simpang empat depan tu,pastu saya jalan kaki je sampai office,saya memang miskin x da keta tapi saya memang tak suka naik keta kecik-kecik ne,maklum la dah biasa naik bas,besarrrrrrrrrr...,ada driver lagi,maaf yea,saya nak pergi lunch ne.."


dengan muka agak ketat,mamat tu memandang aku..lantas aku pergi meninggalkan kawasan perbincangan tu dan secara automatiknya menunjukkan aku memang tak mahu ke seminar berkenaan.kemudian terpaksala aku mengadap boss aku tuk memberi 1001 alasan yang logik akal 'KENAPA AKU TIDAK MAHU KE SEMINAR'...dan 'logik-logik' ku diterima baik oleh boss aku...


hehheeheh

No comments: